နာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္နည္း (ယန္းေပါလ္ဆာ့တ္) နဲ႔ ငါ့ရဲ႕ တစ္ညေန
မ်က္လုံးကို တအားၾကီးဖြင့္ခ်လိုက္ေတာ့ … အျပဳံးေတြနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ရင္ … သူ႕စကားသံေတြထဲမွာ … နာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္နည္း ဆိုတဲ့ ၀ထၱဳကေလးပါလာတယ္ … ငါကအိပ္မက္ေကာင္းတုန္း သူက ဂ်ီးေဒၚ ေမၾကည္ ေပးတဲ့ စာအုပ္ထဲက ယန္းေပါလ္ဆာ့တ္နဲ႔ အေတြးေတြ ဖလွယ္လို႔ေကာင္းေနတာေပါ့ …
ျမသန္းတင့္ ေျပာတာကေတာ့ … ဆာ့တ္ဟာ ‘ လူသည္ မိမိအတြက္ ျဖစ္လာရေသာ သတၱ၀ါ’ တဲ့ ။
ငါ့ကိုဖတ္ျပတဲ့ အသံထဲက စကားလုံးေတြဟာ ငါ့ကိုစကားလုံးေတြျဖစ္ေစခဲ့တယ္ေလ … ။
ယန္းေပါ့လ္ဆာ့တ္ ၀တၳဳထဲက ေကာင္ေလးအေၾကာင္းကို သူကဖတ္ျပတာ ငါကစိတ္ေတြနဲ႔နားေထာင္လိုက္တယ္ …
နာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္နည္း ဆိုတဲ့ ၀တၱဳထဲက ေကာင္ေလးက …
လူေတြကိုၾကည့္ရင္ အေပၚစီးကၾကည့္ရတယ္ ။ …. ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ မီးကိုမွိတ္ၿပီး ၇-ထပ္တိုက္ ျပတင္း၀မွာရပ္တယ္ ။ လူေတြဟာ ကိုယ့္ေရွ႕မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ေလာက္ကိုပဲ အာရုံျပဳၾကတယ္ ။ ေနာက္ေက်ာဘက္ကို သတိျပဳတဲ့ အခါလည္း တစ္ခါတေလေတာ့ရွိတယ္ေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ကိုပဲအာရုံျပဳျပဳ၊ အလြန္ဆုံးၾကည့္ရင္ ငါးေပ ရွစ္လက္မေလာက္ဆီကုိပဲ လွမ္းၾကည့္တတ္ၾကတယ္ ။ …. ကိုယ့္ကို အေပၚစီးကေန ၾကည့္တဲ့အၾကည့္ဟာ တကယ္ေတာ့ လူ႕အတြင္းစိတ္ရဲ႕ မဟာရန္သူၾကီးပဲ ။ ဒါေပမဲ့ လူေတြဟာ ဒီမဟာရန္သူၾကီးကို ဘယ္လိုတိုက္ခိုက္ရမယ္ဆိုတာ မသိၾကဘူး။
‘‘သူေျပာတာကေတာ့ တကယ္လို႔ လူ႕မ်က္ႏွာမွာက ပါးစပ္ေနရာနဲ႔ မစင္စြန္႕တဲ့ အေပါက္ေနရာခ်င္းေျပာင္းျပန္ မ်ားရွိေနခဲ့ရင္ လူေတြအလွျပင္ႏိုင္ၾကအုံးမလား ၊ ျပဳံးႏိုင္ ရယ္ႏိုင္ၾကအုံးမလား၊ စားႏုိင္ေသာက္ႏိုင္ၾကအုံးမလားတဲ့ ။’’
ျမသန္းတင့္က ဒီလို အက်ဥ္းခ်ဳပ္လိုက္တယ္ ….
ယခု ၀တၳဳမွာ ဇာတ္ေကာင္သည္ နာမည္ၾကီးခ်င္သည္။ သုိ႔ျဖင့္ နာမည္ၾကီးရန္ နည္းလမ္းမ်ား အမ်ိဳးမ်ိဴးရွာသည္။ စာေရးဆရာလုပ္ရန္ ၾကိဳးစားသည္။ မေအာင္ျမင္။ အဘိဓမၼာဆရာလုပ္ရန္ ၾကိဳးစားသည္လည္း အခ်ည္းႏွီး။ သုိ႔ျဖင့္ လူေတြကို လိုက္၍ ပစ္သတ္ရလွ်င္ နာမည္ၾကီးမည္၊ သတင္းစာထဲ ပါမည္ဟု ေတြးမိသည္။ သုိ႔ျဖင့္ ၄င္းအတုိင္း လုပ္ၾကည့္ရာ ေနာက္ဆုံးတြင္ အဖမ္းခံရသည္။
ထို၀တၳဳသည္ ဆာ့တ္၏ဘ၀ ပဓာန၀ါဒကို အတိုခ်ဳပ္၍ ေဖာ္ျပေသာ ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသင့္သည္။
‘‘ငါကေတာ့ ေက်ေက်နပ္နပ္ၾကီးကို ျပဳံးေနလိုက္တယ္’’
နာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္နည္း ဆိုတဲ့ ၀တၱဳထဲက ေကာင္ေလးက …
လူဟာ စိတ္ဓါတ္ေရးအရ အလြန္ျမင့္မား ၾကီးက်ယ္တယ္လို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ထင္လာေအာင္ ရုပ္၀တၳဳရဲ႕ သေကၤတေတြနဲ႔ အားတင္းယူရတယ္။ က်ားကန္ယူရတယ္။ ဒီလုိမွမလုပ္ႏိုင္ရင္ လူဟာ ကၽြမ္းထိုးေမွာက္ခုံ ျဖစ္သြားမွာေပါ့။ စိတ္ဓါတ္က်သြားမွာေပါ့ ။
ေကာင္းၿပီ၊ မင္းမွာ လူေတြထက္ သာလြန္ျမင့္မားေနတဲ့ အရာ ဘာရွိသလဲလို႔ ခင္ဗ်ားတို႔က ေမးေကာင္းေမးမယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အျခားလူေတြထက္ ျမင့္မားသာလြန္တဲ့ အရာရယ္လို႔ ဘာမွမရွိဘူး။ တစ္ခုပဲရွိတယ္။ အဲဒါက ကၽြန္ေတာ္ဟာ ၇-ထပ္တိုက္က အခန္းတစ္ခန္းမွာ ေနရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။ …. ဒီေနရာေတြဟာ ရုပ္၀တၳဳရဲ႕ သာလြန္ျမင့္မားတဲ့ အခ်က္ကို ထင္းရွားျပေနတဲ့ သေကၤတေတြပဲ ။
တကယ္ေတာ့ လူေတြက ကၽြန္ေတာ့္ရန္သူေတြပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က မသိၾကဘူး။ လူေတြဟာ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ကရုဏာထားၾကတယ္။ တိုးေ၀ွ႕သြားလာၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကူညီၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို လည္း သူတို႔လို လူတစ္ေယာက္ပဲ ထင္ေနၾကတာကိုး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္အေၾကာင္းကို တစ္စြန္းတစ္စမ်ားသိရင္ ကၽြန္ေတာ ့္ကို ၀ိုင္းရိုက္ၾကမလား မသိဘူး။ ….. လူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မုန္းေနတာဟာ အဓိပၸါယ္မရွိလို႔ မထင္လိုက္ပါနဲ႕ ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေလးနက္တဲ့ အေၾကာင္းေတြရွိပါတယ္ ။
ျမသန္းတင့္က ဒီလို ထပ္ရွင္းလိုက္တယ္ ….
၄င္း၀တၳဳ၏ မူရင္းအမည္မွာ ‘အိရိုစထေရးတပ္’ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ အိရိုစထေရးတပ္သည္ ေခါမဒ႑ာရီထဲက ဇာတ္ေကာင္ ျဖစ္သည္။ အိရိုစထေရးတပ္သည္ နာမည္ၾကီးခ်င္သူတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ နာမည္ၾကီးရန္ၾကိဳးစား ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္။ သို႔ျဖင့္ ေနာက္ဆုံးမွာ ကမာၻ႕အံ့ဖြယ္တစ္ပါး ျဖစ္ေသာ အီဖီးဆပ္ ဘုရား၀တ္ေက်ာင္းၾကီးကို မီးတင္ရိႈ႕သည္။ ထိုတြင္ နာမည္ၾကီးသြားသည္။
‘‘ငါကေတာ့ အရွက္တရားဆိုတာကို လွ်ိဳ၀ွက္နက္နဲၿပီး ရွက္တတ္ရမယ္လို႔လူေတြမသင္ခဲ့ရင္ လူေတြလဲ ရိုးအီျငီးေငြ႕လာၿပီ သိပ္ဂရုစိုက္လာၾကေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး’’
နာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္နည္း ဆိုတဲ့ ၀တၱဳထဲက ေကာင္ေလးက …
သူတို႔အထဲမွာ မာေဆးက နည္းနည္း ပညာတတ္တယ္။ ဒီေတာ့ သူက ၀င္ေျပာတယ္။
‘ဒီေလာက္ေျပာရင္ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စရိုက္ကို က်ဳပ္ခန္႕မွန္းလို႔ရၿပီ။ ခင္ဗ်ားကိုးကြယ္တဲ့ သူရဲေကာင္းက အီရိုစထေရးတပ္စ္ပဲဗ်။ သူက သိပ္နာမည္ၾကီးခ်င္ေတာ့ နာမည္ၾကီးေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲလို႔ နည္းလမ္းရွာသတဲ့။ ဒီ့ျပင္ နည္းလမ္းေတြက သိပ္နာမည္မၾကီးဘူး။ ဒီေတာ့ ကမာၻ႕အံ့ဖြယ္ ၇ ပါးမွာ တစ္ပါးအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ အီဖီးဆပ္ဘုရား၀တ္ေက်ာင္းကို မီးတင္ရိႈ႕သတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ သူ႕ကိုယ္သူ နာမည္ၾကီးေအာင္ လုပ္သတဲ့’’
‘အဲဒီ့ ဘုရား၀တ္ေက်ာင္းကို ေဆာက္လွဴတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေကာ ဘယ္သူ တဲ့လဲ’’
‘ဟင့္အင္း သူ႕နာမည္ေတာ့ က်ဴပ္မမွတ္မိဘူး။ ဘယ္သူမွလည္း သိမွာမဟုတ္ဘူး။’’
‘အို ေက်ာင္းေဆာက္လွဴတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကိုေတာ့ မသိဘူး။ ေက်ာင္းကို မီးရႈိ႕တဲ့လူေတာ့ သိတယ္ ဟုတ္လား။ အင္း အီရိုစထေရးတပ္စ္ရဲ႕ စိတ္ကူးလည္း သိပ္ေတာ့ မဆိုးဘူးဗ်ိဳ႕။ သူျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္သားပဲ’’
…. အီရိုစထေရးတပ္စ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ၾကားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အားတက္လာတယ္။ ၾကည့္ေလ၊ အီရိုစထေရးတပ္စ္ ေသသြားတာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင္ေက်ာ္ၿပီ။ ဒါေပမဲ့ သူ႕ဇာတ္လမ္းနဲ႔ သူ႕ရဲ႕ အမည္ကေတာ့ စိန္နက္တစ္လုံးလို ေတာက္ေနတုန္းပဲ။ ဘယ္ဆုိးလို႔တုန္း။
‘‘ငါကေတာ့ လူဆိုတာျမင္ေနၾက မဟုတ္တဲ့ အရာေတြကိုျမင္ရရင္ သူတို႔က သိပ္လက္ခံခ်င္ၾကတာမဟုတ္ဘူး။
ဘာလို႔ဆို သူတို႔အတြက္ အဲဒါကိုလက္ခံႏိုင္တဲ့ ဥာဏ္အဆင့္က ေတာ္ေတာ္ကေလးကို ႏွိမ့္က်ေနၾကလို႔ပဲမဟုတ္လား။’’
နာမည္ၾကီးေအာင္လုပ္နည္း ဆိုတဲ့ ၀တၱဳထဲက ေကာင္ေလးက စာေရးဆရာ ၁၀၂ေယာက္ဆီကို စာေရးၿပီး မိတၱဴ ၁၀၂ ေစာင္ပို႔လိုက္တယ္ အဲဒီ့အထဲက တခ်ိဳ႕စာသားေတြက …
ဤျပႆနာသည္ အၾကိဳက္ခ်င္းကြဲျပားသည့္ ကိစၥတစ္ရပ္မွ်သာဆိုလွ်င္ ဆရာ့ထံ ကၽြန္ေတာ္ ဤမွ်ေလာက္ စာရွည္ရွည္ေရးမည္ မဟုတ္ပါ။ ယခုမူ အၾကိဳက္ခ်င္း ကြဲျပားသည့္ ကိစၥတစ္ရပ္ မွ်သာမကပါ။ ယခုေတာ့ လူေတြကို ခ်စ္သည္ ေျပာသူတို႔က ၾကီးျမတ္သူေတြျဖစ္ေနၿပီး မုန္းသည္ဟု ေျပာသူေတြက ယုတ္ညံ့သူေတြ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဤစာကို ေရးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ပုစြန္ေၾကာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ၾကိဳက္ခ်င္ၾကိဳက္ မၾကိဳက္ခ်င္ေန၊ ဘယ္သူက ဘာမွ် မေျပာပါ။ သုိ႔ရာတြင္ လူေတြကို မုန္းသည္ဟု ဆိုလိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္နက္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ယုတ္ညံ့သိမ္ဖ်င္းသူ အျဖစ္သို႔ အလိုလို ေရာက္သြားကာ ေဆးေဖာ္ေၾကာဖက္ မလုပ္ၾကေတာ့ပါ။(ပုစြန္ေၾကာ္ကို ကၽြန္ေတာ္ မၾကိဳက္ရင္ ဘာမွ အျပစ္ မရွိသလို၊ လူေတြကို မုန္းရင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဘာအျပစ္မွ မရွိဘူး မဟုတ္လားဆရာ။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မမုန္းရေတာ့ ဘူးတဲ့လား။) ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ မေက်နပ္ပါ။ လူ႕ဘ၀ကို ခ်စ္ရမယ္ဆိုတဲ့ တရားကို ဒီလိုပဲ လက္၀ါးၾကီး အုပ္ထားႏိုင္သလား ဆရာ။ သူတို႔က လူေတြကို ခ်စ္ဆိုတိုင္း ခ်စ္ရမွာလားဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ဆိုလုိသည့္ သေဘာကို ဆရာ နားလည္လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။ တခ်ိဳ႕ ေနရာေတြမွာ ‘လူ႕သဘာ၀ ၀ါဒီမဟုတ္သူမ်ား မ၀င္ရ’’ လို႔ ဆိုင္းဘုတ္ေတာင္ တပ္ထားပါတယ္ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ ဇြတ္၀င္တာပဲဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္တစ္သက္လုံး ဒီလိုလုပ္ခဲ့တာပါပဲဆရာ။ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ ၃၃-ႏွစ္ရွိ ပါၿပီ။ သူတို႔က ဒီလိုေျပာရုံနဲ ကၽြန္ေတာ့္ တစ္သက္လုံး ယုံၾကည္လာတာကို စြန္႕ရေတာ့မွာလား ဆရာ။ လူေတြကို ခ်စ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ အလုပ္ကို ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ရမလား ။ သူတို႔အစြဲေတြကို ကၽြန္ေတာ္ခၽြတ္မလား ။ တစ္ခုခုကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ရေတာ့မယ္ဆရာ။
ေနာက္တစ္ခုက သူတို႕က လူဟာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာေတြကို မေတြးဘဲ ျဖစ္သင့္တာေတြကို ေတြးရမယ္လုိ႔ေျပာေသးတယ္ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမးပါ့မယ္ဆရာ။ အေတြးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အေတြးဟာ ဘယ္လိုလုပ္ ခြဲျခားလို႔ရမလဲဆရာ။ တကယ္ေတာ့ အေတြးဟာလည္း အေသြးအသားလို ကၽြန္ေတာ့္ ခႏၶာကိုယ္ထဲက ပစၥည္းပဲမဟုတ္လား။ ဒါကို ဘယ္လိုလုပ္ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးနဲ႕ ခြဲထုတ္လို႔ ရမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ သုံးစြဲေနတဲ့ ပစၥည္း ကိရိယာေတြလိုေပါ့။
ဥပမာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေနတဲ့ စကားလုံးေတြ ဆိုပါေတာ့ ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ပိုင္ သီးျခားစကားကို ေျပာခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္က ထြက္လာေတာ့ သူမ်ားသုံးၿပီးသား စကားေတြပဲ ထြက္လာတယ္။ ဒီစကားလုံး ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲမွာ အလိုလုိ ေပၚလာၿပီး ဒါေတြကိုပဲ သုံးလိုက္ရတာပဲ မဟုတ္လား။ ခုေတာင္ မလြဲသာလို႔သာ ဆရာ့ဆီကို ဒီစကားလုံးေတြနဲ႔ ေရးလိုက္ရတာ။တကယ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ သီးျခား စကားလုံးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ေရးခ်င္တာ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလုိေရးတာဟာ ေနာက္ဆုံးအၾကိမ္ပါပဲေလ။။ ဆရာလည္း လူေတြကိုခ်စ္ပါ။ မခ်စ္ရင္ ဆရာ့ကို ၀ိုင္းပယ္ၾကလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလိုအျဖစ္မခံႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္မၾကာမီပဲ ေျခာက္လုံးပူးနဲ႕ လုိက္ပစ္မယ္။ ကဲေတာ္ေလာက္ၿပီဆရာ ။ ဆရာဟာကၽြန္ေတာ္ေနာက္ဆုံး ႏႈတ္ဆက္သူပဲ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ေဖါက္ပစ္လိုက္ရတာဟာ ဘယ္ေလာက္ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလဲ ဆုိေတာ့ ဆရာေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ သိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ပစ္တဲ့လူေတြထဲမွာ ဆရာ မပါခဲ့ဘူးဆိုရင္ ေပါလ္ဟီးလ္ဘတ္ ဆိုတဲ့ လူဟာ စိတ္ရူးေပါက္ၿပီး အဂၢါကီြေနးရိပ္သာ လမ္းမၾကီး ေပၚမွာ လူေျခာက္ေယာက္ကို ပစ္သတ္လိုက္တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းကို မနက္ျဖန္သတင္းစာထဲမွာ ဆရာေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ သတင္းစာ ဆုိတာ ဘယ္လို ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ေရးတယ္ဆိုတာ ဆရာပိုသိပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔က ‘စိတ္ရူးေပါက္ၿပီး’ လိုက္ပစ္တယ္လို႔ ေရးေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ရူးမထပါဘူး။ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္လုပ္မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ထူးျခားဆန္းၾကယ္တဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ေတြကို ေဖၚျပခြင့္ရလို႕ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ။
ေပါလ္ဟီးလ္ဘတ္
… ကၽြန္ေတာ္သည္ လူမ်ားကို စက္ဆုပ္ မုန္းတီးလွသည့္အတြက္ လူေျခာက္ေယာက္ကို သတ္မည္ဟု စိတ္ကူးထားပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ လူေျခာက္ေယာက္တည္း သာ သတ္မွတ္ထားသနည္းဟု ဆရာက ေမးေကာင္းေမးပါလိမ့္မည္။ ရွင္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေျခာက္လုံးပူး၌ က်ည္ဆန္ေျခာက္ေတာင့္သာ ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
‘‘ငါက လူေတြေျပာေျပာေနတဲ့ Creative ဆိုတာ မူရင္းရွိၿပီးသားကို ကိုယ္ပိုင္အသိတစ္ခုနဲ႔ ေရာေႏွာၿပီး အသစ္ထြက္လာတဲ့ ပုံစံအသစ္ကို Creative လို႔ ေခၚေနၾကမွန္း မသိၾကပဲ Creative ဆိုတာနဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးရွင္ၾကီးလိုလို ၀ိုင္းၿပီး ေလးစားထားလိုက္ၾကတယ္ ဆိုတာကို နည္းနည္းကေလး က်ဥ္းေနတဲ့ စြတ္က်ယ္ကို ခ်ဲ႕ ၀တ္လိုက္သေလာက္ေပါ့ ။ တကယ့္ မူလ အရင္အျမစ္မရွိပဲ ေကာင္းမြန္ေသခ်ာတဲ့ အႏုပညာ ကိစၥဆိုတာ ျဖစ္လာစရာအေၾကာင္းမရွိဘူး ။’’
nelay
No comments:
Post a Comment